OVER ONS

Al sinds 2002 leveren we klantenservice van topkwaliteit. Getuige hiervan is de jarenlange samenwerking met onze klanten.
Een expertise waarvoor we al een aantal keer bekroond werden met prijzen! (lees verder onderaan)

Ontdek hieronder hoe ons hecht team van agenten samen met ons gedreven management elke dag opnieuw streven naar dat WAAUW-effect.

 
 

Ons team van agenten

Professioneel, warm, gedreven en assertief met:

- een enthousiasme dat aanstekelijk werkt
- een stemtimbre, dat maakt dat ze tegelijkertijd warm; helder en betrouwbaar overkomen
- een positivisme, waarmee ze aan elk gesprek een goeie wending weten te geven
- een luistervaardigheid, die zorgt dat ze heel snel de essentie weten te detecteren om dan de gepaste oplossing te kunnen aanbieden
- een PC-vaardigheid en een administratieve geest, die zorgen voor een snelle en correcte afhandeling van de vraag
- een maturiteit en relativeringszin, die maken dat noch complexiteit, noch werkdruk hen afschrikt
- een flexibiliteit qua werkuren en -dagen (van 8u tot 20u, weekendwerk)

Onze agenten zijn loyale medewerkers met een gemiddelde anciënniteit van 10 jaar, bijna een unicum in de contactcenter-wereld. Bij Idecom is dat logisch, want wij zetten al jaren in op het werkgeluk van onze medewerkers.

Waarom kiezen onze medewerkers voor Idecom? Omdat Idecom investeert in hun capaciteiten en hen de dagelijkse ondersteuning geeft die ze verdienen. En dat is nodig!
Het gaat immers al jaren erg hard op technologisch vlak wat maakt dat eenvoudige en repetitieve taken ondertussen allemaal geautomatiseerd verlopen en er dus nog enkel de meer complexe vragen overblijven, die van de medewerkers veel kennis, maturiteit, concentratie, geduld, positivisme, … vragen.

 
 

Ons Managementteam

Management

Eddy Libeer - General Manager

Eddy is de oprichter en bezieler van Idecom Media Services. Hij is wat men noemt een echte pionier in de contactcenter wereld.
Zo lanceerde hij in 2002 een multichannel contactcenter met universeel queue principe, channel blending en een CRM met een échte 360° view.
Een basisconcept waar hij doorheen de jaren altijd een trouwe en gedreven voorstander van is gebleven. Ook al is het concept ondertussen geëvolueerd en geactualiseerd, het heeft sowieso van Idecom Media Services een successtory gemaakt.

Bart Botterman - CC Manager

Bart is onze rots in de branding! Hij is een gepassioneerde duizendpoot met commercieel gevoel.
Al sinds 2003 zet Bart zich volledig in om van elk project een succes te maken.
Hoe doet hij dat?
- Hij denkt mee met de klant of als de klant dat wil, denkt hij ook voor de klant.
- Klantenservice in al zijn facetten (klanten- contact, -beheer, -behoud, ...), maar ook de logistieke processen en distributie, het zit hem gewoon in de genen.
- Welke uitdaging zijn weg ook kruist, hij vindt er altijd de meest efficiënte oplossing voor.
Goed om weten is dat Bart zijn slogan 'Kwaliteit voor alles' is.

Quality en Traffic

Angelique Provoost - Quality Manager

Angelique staat in voor de opleiding, coaching en motivatie van de agenten.
Haar jarenlange ervaring als agent en verkoper helpen haar om onze medewerkers niet alleen theoretisch, maar vooral praktijkgericht te ondersteunen.
Zo probeert ze met haar warme, menselijke aanpak van elke medewerker een expert te maken.
Ook kwalitatieve handleidingen schrijven en trainingen uitwerken, die echt een verschil maken, zijn haar ding.

Els Cnockaert - Traffic en Cockpit

Els is onze piloot, die samen met haar assistente Alana, zorgt voor de vooropgestelde servicelevels van onze klanten.
Wat maakt haar zo bijzonder?
- Zonder haar agenten werkstress te geven weet Els van uit haar cockpit in functie van de servicelevels net iets hoger of lager, sneller of trager te vliegen.
- Els is zeer pragmatisch en heeft voor al de vragen van haar agenten een passend antwoord klaar of zoekt ze het voor hen uit.
- Els is een heel open en directe persoonlijkheid en is dan ook DE eerste hulplijn voor al onze medewerkers.

 
 

ONZE ROOTS

Opgericht in 2002 om co-outsourcingsmodel met Mediahuis te realiseren.

In het najaar van 2001 voerde oprichter, Eddy Libeer, in opdracht van Mediahuis (toen VUM), een haalbaarheidsstudie uit over de uitbesteding van hun klantendienst lezersmarkt. Hetzelfde jaar nog kreeg hij de vraag om het voorgestelde outsourcingsconcept te realiseren. In februari 2002 werd Idecom opgericht om in een co-sourcingsmodel met Mediahuis een groot deel van de taken van hun klantendienst over te nemen.

15 februari 2002. Het startschot voor meer dan 20 jaar streven naar uitstekende service, met technische innovaties, het uitwerken van servicepagina's voor eindklanten en partners, ontwerpen en realiseren van onze eigen CRM oplossing die een volwaardige 360° view op de klant garandeert. Een view, die er niet alleen is dankzij systeemoplossingen van de hoogste plank maar ook dankzij onze outstanding agenten en management. Ontdek hieronder de mijlpalen in onze groei of klik door naar het overzicht van onze services.

Meer informatie over onze services

2002

  • Oprichting Idecom door Eddy Libeer en Sonja Bosmans om outsourcing-opdracht voor Mediahuis (toen Vlaamse UitgeversMaatschappij) te realiseren.

2003

  • Lancering IVR voor automatische registratie van bezorgingsklachten.
  • Primeur: opstart Online klantendienst voor Mediahuis.

2004

  • Implementatie module calamiteiten om bij distributie- en/of productieproblemen (gepersonaliseerde) noodberichten te genereren om klanten en medewerkers te informeren.

2005

  • Oprichting klantendienst Retail in opdracht van Mediahuis.

2006

  • Implementatie klantendienst Product-extensies.

2007

  • Implementatie Genesys Voice Portal platform met 90 kanalen Text-To-Speech.

2009

  • Mediahuis - Lancering E-loket Retail, E-loket Lezers en start klantendienst Webshop.
  • Oprichting Open Model Solutions (verzelfstandigen ICT-activiteiten).

2010

  • Lancering Bezorgingsklachten module voor Passe-Partout/Rondom en implementatie Controlled Circulation.
  • Opstart communicatiekanaal SMS en implementatie van Automated Calls in kader van renewal.

2011

  • Lancering WebInterface Behoud voor gebruik door externe Telesales partners van Mediahuis.
  • WebInterface Commerciële Adviseurs voor de integratie van de buitendienst-activiteiten van het Retail kanaal.

2013

  • Lancering Contact Management, Webinterface Noodberichten en Webinterface Rapportering Noodberichten.
  • Lancering Webinterface Werving voor gebruik door externe Telesales partners van Mediahuis.

2014

  • Uitbreiding naar 4 krantentitels - De Standaard, Het Nieuwsblad, De Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
  • Samenwerkingsovereenkomst met OKV - Openbaar Kunstbezit Vlaanderen.
  • Samenwerkingsovereenkomst met HART Alles over Kunst magazine.

2015

  • Lancering Idecom Media Services (IMS) als merknaam voor alle ContactCenter- en klantendienstactiviteiten naast het co-outsourcingsproject van Mediahuis.

2016

  • Samenwerkingsovereenkomst Uitgeverij Cascade (nu EOS Wetenschap en De Deeluitgeverij).

2017

  • Abonnementenbeheer Primo Magazine, For Girls Only!, Motoren&Toerisme, Bahamontes, Eos Wetenschap en Eos Psyche&Brein.

2019

  • Lancering Live Chat kanaal op servicepagina's en aboshoppagina's van alle titels van Mediahuis.
  • Lancering Servicecalls in kader van opvolging klanttevredenheid in opdracht van Mediahuis.

2020

  • Abonnementenbeheer van BusinessAM by MediaNation.

2021

  • Lancering nieuwe Module bij CM voor opmaak e-mailtemplates met layout en versiebeheer.
  • Abonnementenbeheer magazine 'Gezond' en 'Goodbye' voor MediaNation.
  • Lancering opvolging klantencontact van afgebroken chatberichten.

2022

  • Uitbreiding IMS-suite met API-abonneerpagina's en E-shop Losse nummers.

2023

  • Samenwerkingsovereenkomst Uitgeverij DAMNtown.
 
 

HOE WIJ WERKEN

De weg naar outstanding klantenservice

Een analyse van de noden van de klanten

Via brainstormsessies samen met de klant zijn noden tot in detail analyseren en concretiseren. Op basis van templates wordt de scoop van het project bepaald (klantenservice; technische oplossingen; abonnementenbeheer; acquisitie; behoud; retail; distributie; backoffice diensten; e-mailplatform; ...

Uitwerken van oplossing op maat

Op basis van de doelstelling van de klant (volledige outsourcing, co-sourcing, ondersteuning voor overflow, klantenbeheer, ...) en onze jarenlange ervaring/expertise samen met de klant zoeken naar DE oplossing, die het verschil moet maken.

Een outstanding team

Voor elke klant maken wij een selectie van de medewerkers die er de meeste affiniteit mee hebben. Zo krijgt elke klant zijn eigen team. De kwaliteit van elk team is sowieso gegarandeerd gezien de doorgedreven opleiding, opvolging en coaching.

Klantgericht projectmanagement

Klantgericht projectmanagement staat voor
- het elke dag opnieuw behalen van de vooropgestelde service levels door een consequente opvolging van de deadlines.
- het systematisch vinger aan de pols houden, zodat wij altijd klaar staan om pro-actief te handelen.
- het creatief meedenken met de klant om zo groei te helpen realiseren, diensten te optimaliseren, vernieuwingen voor te stellen, ...

Rapportering

Rapportering staat voor
- real time rapportering, zodat de klant op elk moment niet alleen alles live kan meevolgen maar ook op elk moment de stand van zaken live kan evalueren.
- op maat rapportering, die indien nodig ook kan meegenomen worden in reeds bestaande rapporteringstools van de klant.

 
 

AWARDS

Outstanding Customer Service

Hoofddoel van Idecom is uitstekende klantenservice bieden. Elke medewerker van Idecom gaat voluit voor het WAAUW-effect en dat blijft niet onopgemerkt.

Contact Centre Award 2010

In 2010 kreeg Idecom de Contact Centre Award voor haar innovatieve ontwikkeling van selfserviceapplicaties op maat van Mediahuis en haar klanten. In opdracht van Mediahuis ontwikkelde Idecom selfserviceapplicaties voor zowel Retail als Lezers met als doel de inkomende e-mails en calls te reduceren, de bezetting te laten dalen en tegelijkertijd de bereikbaarheid van klantenservice te verhogen.
De implementatie van deze selfserviceapplicaties waren en zijn nog altijd een enorme stap vooruit, want zij bieden een ongelooflijke ondersteuning in piekmomenten. Bovendien deden zij de instroom van e-mails en inkomende calls zo significant dalen, dat er tijd en ruimte vrijkwam voor nieuwe activiteiten, zoals bijvoorbeeld de opstart van webshopactiviteiten.

Belgian Customer Contact Awards 2019

Op 14 november 2019 won Mediahuis de Belgian Customer Contact Award in de categorie Customer. De jury koos voor Mediahuis-Idecom omdat wij er samen in slagen om de klant in al zijn facetten centraal te stellen. Dit doen we
1/ door in te zetten op de kennis van de agenten, zodat klanten meteen het juiste antwoord krijgen (principe van First Time Right).
2/ door klanten op cruciale momenten in hun customer journey proactieve service calls te geven.
3/ door het uitbouwen van een dienst 'klantenservice', waar naast service ook de stem van de klant geregistreerd wordt. Een stem, die via uitgebouwde rapporteringstool ook rechtstreeks bij het Senior Management en het directieniveau komt.
De inspanningen op deze drie domeinen zorgde voor een stijging van 10% op de klanttevredenheidscore met als gevolg meer behoud van klanten.

 

Contactpunten

e-mail

cockpit_IMS@idecom.be

telefoon

09/296.20.04
09/296.20.02

adres

Gouvernementstraat 32
9000 Gent
België

Neem contact op

 
 
 
 
 
Copyright © 2023 Open Model Solutions