Het doel van Idecom is door een sterk doorgedreven automatisering een zo efficiënt en effectief mogelijke klantendienst te creëren. Een werkomgeving die zowel voor de opdrachtgever, zijn klanten als onze medewerkers een zo groot mogelijke meerwaarde oplevert.
Daarom heeft Idecom er van bij de start voor gekozen om alle interacties met de klanten volgens het universal queue principe in één systeem te centraliseren. Zo hebben de medewerkers altijd een totaalzicht op alle cases en interacties met de klant. Anderzijds maakt deze manier van werken een geautomatiseerde opvolging en prioretisering mogelijk van de volledige workload rekening houdende met de KPI’s afgesproken met de opdrachtgever. De workload omvat in dit geval niet alleen aangeboden gesprekken, e-mails, chats, sms’en en brieven, maar ook de administratie, de backoffice taken, het fulfilment en de telefonische en schriftelijke feedback naar de klant.
Idecom is in 2002 ontstaan uit een samenwerkingsproject met Mediahuis, die een oplossing zochten om hun klantendienstactiviteiten voor de lezersmarkt uit te besteden. In de meer dan 10 jaar, dat wij exclusief voor hen gewerkt hebben, zijn we met een stabiele groep medewerkers steeds meer domeinen voor Mediahuis beginnen ondersteunen. In die zelfde periode hebben we ook oplossingen ontwikkeld voor het beheer van klantencontacten en webapplicaties voor selfservice voor zowel de lezers van Mediahuis als voor hun retailkanaal.
Daarna hebben we ook voor andere bedrijven, meestal voor uitgevers van tijdschriften, stap per stap klantendienstactiviteiten uitgebouwd, dit onder de naam Idecom Media Services (IMS). Om een idee te krijgen over welke bedrijven en projecten het gaat, kan je deze via deze link bekijken.
Wil je meer weten over de variatie aan projecten die we realiseerden en via welke vormen van samenwerking, dan consulteer je u de pagina Oplossingen/Realisaties . Hier zoemen we in op een aantal projecten die we uitvoerden/uitvoeren.
De diensten die we aanbieden - met name Klantencontacten, Abonnementenbeheer, Dienstenbeheer retailkanaal, Consulting, Training & Coaching - lichten we toe op de pagina Services.
Naast de services die Idecom zelf aanbiedt, kan u bij ons ook terecht voor telesales activiteiten waarvoor we beroep doen op ons zusterbedrijf Diract bv, al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in telesales en agendaplanning en dit zowel naar bedrijven als particulieren.
Ook voor IT-realisaties, contact management, het supporteren van CTI oplossingen, webapplicaties, IVR-oplossingen, e.d. in de sfeer van klantenservice bieden we diensten aan. De partners waarmee we bij de start van Idecom in 2002 de noodzakelijke applicaties hebben gerealiseerd, zijn immers samen blijven werken en hebben hun krachten gebundeld in Open Model Solutions.
Wil je meer te weten komen over onze medewerkers en ons managementteam, dan kan je terecht op de pagina Over ons. Hier lichten we toe hoe het voor ons allemaal begon en welk traject we ondertussen hebben afgelegd. We gaan ook in op de manier waarop wij projecten tot stand brengen. Tot slot vermelden we hier onze awards.
Heb je interesse om ons team te vervoegen, dan ga je gewoon naar onze pagina Vacatures.
Het is immers ons doel om de activiteiten van Idecom Media Services de komende jaren significant uit te breiden. Hierbij zullen er ongetwijfeld nieuwe opportuniteiten ontstaan en zullen wij nood hebben aan pioniers om de nieuwe projecten in goede banen te leiden. Spreekt het je aan, aarzel dan niet om het contactformulier in te vullen. Je hoor dan binnen de kortste keren van ons.